Hodná holka - recenze

7. 9. 2015
Hodna_holka_final

Hodná holka - recenze od Adély Kolářové

Hodná holka je příběh o mladší dceři amerického soudce Mie Dennettové, která se od své rodiny už před několika lety trhla a začala se věnovat učení výtvarné výchovy ve zvláštní škole, čímž si svého otce, který si pro ni představoval práva, znepřátelila. A právě tuto dceru si vybrali zločinci, aby za ni požadovali výkupné. Jenomže nepočítali s jejich najatým únoscem Colinem Thatcherem, ve kterém během únosu začnou hlodat jiskřičky pochyb a obav. Co mu ale zbývá s Miou udělat, když se ji rozhodne nepředat svým zaměstnavatelům? Pustit ji nemůže, protože by šla okamžitě na policii, a kdyby ji zabil, vyšlo by to nastejno, jako kdyby ji odvezl na místo vyzvednutí. Takže co s ní vlastně může udělat?

Mia je sice hlavní protagonistkou celého příběhu, ale jejího pohledu se v knize nedočkáte. Všechny kapitoly jsou totiž vyprávěny z pohledů její matky Eve, detektiva Gabea, který se Miu snaží najít, a právě jejího únosce Colina.

Kniha je taky napsaná zajímavým způsobem, kdy se střídají kapitoly „Předtím“ a „Potom“. V kapitolách „Předtím“ si čtenáři projdou celým únosem a tím, co se s Miou dělo po něm, matčiným strachem o dceřino bezpečí a Gabeovu snahou ji najít. V kapitolách „Potom“ se zase pro změnu všichni dozvíme, že je Mia po několika měsících bezpečně zpátky doma, ale má amnézii, se kterou nedokáží hnout ani psychologové. Na svůj únos si vůbec nepamatuje a tím pádem nemůže policii pomoct dopadnout ty, kteří za jejím zmizením stáli.

Hodná holka mě zaujala hned svou obálkou, která mi připadá docela strašidelná. Normálně nemám ráda, když jsou na obálkách obličeje, protože mi v drtivé většině případů ti modelové nesedí, ale v tomto případě jsem spokojená, protože obličej této slečny dodává knize mrazivou atmosféru. Ještě víc mě pak uchvátila anotace a hlavně nápis, že jde o thriller, protože thrillery mám opravdu hodně ráda. Detektivní příběh s pěknou dávkou děsivých událostí? To je moje!

Miin příběh se řadí k dalším skvělým knihám od nakladatelství Beta, u kterých mám vysoká očekávání hned od začátku, protože mě zatím žádné jejich knihy nezklamaly. Ani Hodná holka není výjimkou. Je pravda, že pět hvězdiček jí neudělím, protože nejsem velkou fanynkou toho, co se stalo na konci, i když jsem to po celou dobu tušila, ale i s ohledem na to jsem si knihu nesmírně užila. Za malé mínus považuju i to slíbené "nečekané rozzuzlení", které pro mě nijak překvapivé nebylo, protože mě napadlo hned na začátku. Ale to nejspíš nebude pro ostatní čtenáře takový problém, protože mě v poslední době nechytí nepřipravenou téměř žádná kniha. Asi se ze mě za ty roky čtení stal taky detektiv :D

Ať už ale tak anebo tak, Hodná holka je velice dobrá kniha a ty čtyři hvězdičky z pěti si určitě zaslouží. Nejspíš se do ní pustím někdy znovu.

Úryvek:

„Viděl jste někdy tuhle ženu?“ zeptám se a přisunu mu fotku po pultu. Zvedne ji, aby se na ni pořádně podíval.
Upozorňuju jo, aby na ni dával pozor. Hned na něm vidím, že ji poznal.
„Ta sem chodí docela často. Sedává támhle u stolku,“ kývne hlavou ke kóji za mnou.
„Bavil jste se s ní někdy?“
„Ne. Jenom, když si objednávala drink.“
„Nic víc?“
„Nic víc. O co jde?“
„Byla tu minulé úterý večer? Asi tak kolem osmé?“
„Minulé úterý? Člověče, já si sotva pamatuju, co jsem měl dneska ráno k snídani. Znám ji od vidění, ale to je všechno.“ Vrátí mi fotku. Moc se mi nelíbí, když mi někdo říká člověče. Připadá mi to ponižující.
Detektive,“ řeknu.
„Co?“
„Říkejte mi detektive Hoffame. Ne člověče.“ A pak se zeptám: „Kdo tady minulé úterý pracoval?“