Nepoučitelná - recenze

10. 8. 2015
Nepoucitelna
Nepoučitelná - recenze od Adély Kolářové

Když jsem spatřila Nepoučitelnou v edičním plánu nakladatelství Beta, hned mě zaujala svou obálkou, která se mi opravdu hodně líbí. Po přečtení anotace jsem trochu zaváhala, protože to přeci jenom není zrovna můj nejoblíbenější žánr, ale nakonec jsem sama sebe přesvědčila, že ji vyzkouším. Čas od času si přečtu něco romantického, i když romance nemám ráda, a Nepoučitelnánení vyloženě slaďárna. Ústředním motivem je sice zakázaná láska mezi učitelem a jeho studentkou, ale já bych knihu zařadila spíš ke drama, než k romancím.

Hlavní hrdinka Maise je osmnáctiletá studentka, která po prázdninách nastupuje do maturitního ročníku. Pochází z rozvrácené rodiny – otce nemá, matka je závislá na drogách a ona sama má spoustu komplexů. Například ji přitahují pouze muži, kteří jsou tak o polovinu starší než ona, aplikuje pouze sex na jednu noc a pak mizí do noci jako přízrak, aby své milence opustila dřív, než oni stihnou opustit ji (jako to udělal její otec).

Jedné noci se ale všechno změní. Potká Evana, milého sympatického muže po třicítce, kterého ihned zatáhne do své postele. Po svém útěku se ovšem necítí dobře, což je pro ni novinka. Nedokáže na Evana přestat myslet, i když ví, že už ho nikdy neuvidí. To se ale samozřejmě plete. Hned první týden školy totiž zjistí, že je to její nový učitel. Oba jsou z toho v šoku, ani jeden netuší, jak se k sobě chovat a hlavně, jak to ututlat. Nejjednodušší by bylo dělat, že se to nikdy nestalo, a prostě se mimo třídu ignorovat, jenomže to by se nesměli navzájem tolik přitahovat. Takže trable můžou začít…

Čtení jsem si opravdu užívala a knížka mě hodně bavila. Samozřejmě se nejedná o žádné geniální dílo, ve kterém je tolik zvratů, až si z toho sednete na zadek, protože spousta z těch zvratů se dá snadno odhadnout, pokud jste viděli nějaký dramatický seriál nebo čtete knihy s touto tématikou. Některé ale přeci jenom neodhadnete, takže jsem při čtení občas zůstala sedět s pusou dokořán. Byl to pro ně naprosto perfektní příběh, u kterého jsem se smála, šklebila, přemýšlela, jak to všechno autorka vymyslela dál, skoro brečela a zároveň si i skvěle odpočinula.

Kdo má tento žánr rád, tak se mu kniha určitě zalíbí a měl by se do ní hned pustit. Ten, kdo se takovýmto příběhům spíš vyhýbá, věřte někomu, kdo je na tom stejně – protože já si Nepoučitelnou zamilovala i přesto, že to není úplně moje obvyklá káva.

Nepoučitelná, počet stran 312, cena 255,- Kč. Knihu můžete zakoupit ZDE