První český film podle Stephena Kinga

14. 11. 2014

První český film podle Stephena Kinga

Nakladatelství Beta jRežisér Robin Kašpařík a mim Radim Vizváry (foto Ondřej Kramář)e hlavním partnerem krátkého filmu Jsem brána podle příběhu Stephena Kinga. Král hororu dal svolení režisérovi Robinu Kašpaříkovi ke zfilmování stejnojmenné povídky z knihy Noční směna. Měl ale podmínku: film nesmí vydělat ani cent.

„Už ten název mě zaujal: Jsem brána. Bylo to zvláštní a působilo to na podvědomí. Stejně jako ta povídka. Na první přečtení to vypadalo Francouzský kameraman Nicolas Bordier (foto Pavel Gabzdyl)jako sci-fi horor, ale bylo v tom něco hlubšího a mnohem temnějšího. To ‚něco‘ jsem chtěl dostat do filmu a úplně mě to strhlo,“ vysvětluje Kašpařík.

A strhlo to i francouzského kameramana Nicolase Bordiera, maskéry studia FX Creator (Drákula: Neznámá legenda), postprodukční studio UPP (Parfém: příběh vraha) a další, kteří se připojili do štábu.

„Stephen King nám dal svobodu ohledně toho, jak jeho povídku natočíme. Vybral jsem si  experimentální cestu a změnil jsem většinu postav i lokací. Snažil jsem se ale být věrný tísnivé atmosféře předlohy a jejímu vyznění,“ popisuje režisér.

Film se natáčel přímo z pohledu hlavní postavy. A to dokonce dvakrát: jedna verze pro klasická kina a druhá pro revoluční technologii FullDome. Ta promítne obraz do kupolí planetárií.

Filmová dekorace (foto Pavel Gabzdyl)

„FullDome je naprosto fascinující. Vzpomeňte si, když jste jako děti byli poprvé v planetáriu, kde do obří kupole promítli hvězdy. A teď si představte, že tam uvidíte obraz ve vysokém rozlišení a s prostorovým zvukem. Film vás obklopí. Stanete se hlavním hrdinou a vše prožijete jeho očima,“ říká Kašpařík.

Tvůrci postavili dekoraci místnosti vesmírné lodě. „Lidé nás od stavby zrazovali s tím, ať všechno raději vytvoříme v počítači. To jsem odmítl. Chtěl jsem skutečnou dekoraci, která dodá filmu autenticitu. Vše muselo sedět přesně na milimetry,“ vysvětluje režisér.

Technologie FullDome vyžaduje jiný způsob natáčení. Z pohledu hlavní postavy divák uvidí pouze ruce, takže bylo zásadní najít někoho, kdo právě rukama dokáže vyjádřit všechny emoce. Režisér proto obsadil mima Radima Vizváryho.FullDome technologie v planetáriu (foto Pavel Gabzdyl)

Steadicam operátor Jaromír Šedina (Faunův labyrint) sestrojil konstrukci přímo na tělo Vizváryho s kamerou Red Epic a speciálním objektivem, který snímal vše okolo. Mim tak musel být v dekoraci sám. Vše včetně světel a ostření kamery řídil štáb na dálku – bezdrátově.

„Připadalo mi, že bezdrátově jsme byli propojeni i mezi sebou. Energie týmu byla ohromná. Film vznikal z nadšení a chceme ho proto věnovat všem filmovým nadšencům a milovníkům knih Stephena Kinga,” dodává Kašpařík, který plánuje uvedení filmu na festivalech a speciální projekce v planetáriích.

Těšíte se tak jako my?

Všechny novinky o vzniku filmu najdete na facebooku Jsem brána

 

 

Režisér Robin Kašpařík a mim Radim Vizváry (foto Ondřej Kramář)
Režisér Robin Kašpařík a mim Radim Vizváry (foto Ondřej Kramář)
Francouzský kameraman Nicolas Bordier (foto Pavel Gabzdyl)
Francouzský kameraman Nicolas Bordier (foto Pavel Gabzdyl)
Filmová dekorace (foto Pavel Gabzdyl)
Filmová dekorace (foto Pavel Gabzdyl)
Filmová maska od studia FX Creator (foto Ondřej Kramář)
Filmová maska od studia FX Creator (foto Ondřej Kramář)
FullDome technologie v planetáriu (foto Pavel Gabzdyl)
FullDome technologie v planetáriu (foto Pavel Gabzdyl)
Mim Radim Vizváry s kamerou na těle (foto Elizabeth Haust)
Mim Radim Vizváry s kamerou na těle (foto Elizabeth Haust)
Vytisknout stránku Poslat odkaz na e-mail